Serviciul notarial de contracte de donații facilitează transferul cu titlu gratuit sau cu sarcină de bunuri mobile sau imobile între părți, oferind soluții legale sigure și conforme cu legislația în vigoare. Notarul autentifică și verifică prevederile contractului pentru a proteja drepturile donatorului și ale beneficiarului, asigurând validitatea și claritatea acordului.

CONTRACTE DE DONAȚII

Acte necesare

  • Actele de identitate ale donatorului și ale donatarului:
    • Buletin/carte de identitate/carte de identitate provizorie pentru cetățenii români
    • Carte de rezidență permanentă, pașaport sau act de identitate emis de statul a cărui cetățean este pentru cetățenii străini
    • Cetățenii străini fără cod numeric personal atribuit de autoritățile române vor prezenta numărul de identificare fiscală atribuit de organul fiscal
  • Certificat de căsătorie și Convenție matrimonială, dacă donatorul și/sau donatarul au încheiat o astfel de convenție
  • Procură dată în formă autentică, în cazul în care donatorul și/sau donatarul sunt reprezentați la încheierea contractului de către un mandatar
  • Acte de proprietate, însoțite de documentație cadastrală și intabulare
  • Certificat de atestare fiscală pentru înstrăinare, eliberat de direcția de taxe și impozite de la locul situării imobilului care se donează, fără debite neachitate. Certificatul se emite pe numele donatorului/donatorilor (dacă sunt mai mulți, câte un certificat pentru fiecare) și trebuie să includă toate imobilele ce formează obiectul donației
  • Adeverință eliberată de asociația de proprietari a imobilului, care dovedește achitarea la zi a cotelor de contribuție la cheltuielile asociației (numai pentru cazurile în care obiectul donației este un apartament)
  • Ultimele facturi de utilități și dovada plății acestora (numai pentru cazurile în care obiectul donației este un apartament sau casă)
  1.  

Mențiune: Toate documentele vor fi prezentate în original.

 
 
Aveți nevoie de ajutor?

Contactați-ne