Serviciul notarial contracte de rentă viageră, oferă soluții legale pentru stabilirea unor acorduri viagere prin care o persoană promite să ofere periodic o suma de bani în schimbul unui bun sau a unei sume de bani. Notarul autentifică și verifică aceste contracte, asigurând valabilitatea și protejarea drepturilor părților, prevenind eventuale conflicte.
CONTRACTE DE RENTĂ VIAGERĂ
Acte necesare
Actele de identitate ale creditorului (întreprinzătorului) și ale debitorului (dobânditorului): buletin, carte de identitate, carte de identitate provizorie (în cazul cetățenilor români); carte de rezidență permanentă, pașaport sau act de identitate emise de statul al cărui cetățean este. Cetățenii străini, cărora nu le s-a atribuit un cod numeric personal de către autoritățile române, vor prezenta numărul de identificare fiscală atribuit de organul fiscal
Certificat de căsătorie și Convenție matrimonială, în cazul în care creditorul și/sau debitorul au încheiat o astfel de convenție
Procură dată în formă autentică, în cazul în care creditorul și/sau debitorul sunt reprezentați la încheierea contractului de către un mandatar
Acte de proprietate, împreună cu documentație cadastrală și intabulare
Certificat de atestare fiscală pentru înstrăinare, eliberat de direcția de taxe și impozite de la locul situării imobilului care se înstrăinează, fără debite neachitate. Certificatul se emite pe numele înstrăinătorului (dacă sunt mai mulți, câte un certificat pentru fiecare înstrăinător) și trebuie să cuprindă toate imobilele ce formează obiectul înstrăinării
Adeverință eliberată de asociația de proprietari a imobilului, care face dovada achitării la zi a cotelor de contribuție la cheltuielile asociației (doar dacă obiectul înstrăinării este apartament)
Ultimele facturi de utilități și dovada plății acestora (doar dacă obiectul înstrăinării este apartament sau casă)
Mențiune: Toate documentele vor fi prezentate în original.